Niezły kanał...

Miałam zrobić relację z Pyrkonu, ale zaraz po powrocie zachorowałam i notatki mi się zgubiły, a nie chce mi się pisać notki byle jak. Jak już pisać to porządnie, prawda?  Co do twórcy Świata Dysku to brak mi weny na zakończenie. Ogólnie wczoraj napisałam notkę, ale... Zniknęła. Nie wiem. Komputerowy chochlik, wzioną i zjadł. Nie wiem, ale jest mi strasznie smutno z tego powodu.
Zbliża się jednak rocznica przywrócenia bloga do życia i to dobry moment na garść przemyśleń co tu będzie.

Publikować będę prawdopodobnie raz na miesiąc, ale notki postaram się przygotowywać wcześniej. Co do treści, to planuje tutaj mały bestiariusz. Mamy feniksa, pierwszą część o wampirach, planuje coś o czarownicach. Z założenia ma to być blog o literaturze, ale nie spodziewałabym się tutaj recenzji, chyba że będę podrzucała link do cudzej. Nie będzie to pamiętnik, jak już zaznaczyłam. Chciałabym was trochę natchnąć, pobudzić waszą wenę.

Będąc w temacie reaktywowałam starą grę, kontynuację pierwszego mojego projektu. "Grę o kosmos" stworzoną kilka tygodni temu niedługo zamknę jeśli nie znajdzie się żaden chętny.

Poniżej chciałabym się z wami podzielić całkiem ciekawymi kanałami na You Tube. Zamieszczam same linki, raz z powodów estetycznych, dwa by się wam stronka za długo nie ładowała czy coś...

Historia bez cenzury   
Ten kanał znają chyba wszyscy, ale gdyby jednak nie to sam tytuł sam w sobie dużo mówi.
Filmiki pomocne jeśli chce się na wesoło powtórzyć sobie, lub utrwalić wiedzę z zakresu historii Polski. Przedstawione w ciekawy sposób wydarzenia z historii polski oraz wydawać by się mogło nudne postacie o jak się okazuje ciekawym życiu.
Jako reklamę wybrałam odcinek o początkach państwa Polskiego.


Ale historia
Tu znaleźć można pełno ciekawostek historycznych. Niektóre wyglądają mi co prawda na takie skierowane do dorosłych, choć może to kwestia odpowiedniego podejścia. Wybrany przeze mnie odcinek opowiada o prawdziwych piratach z Karaibów

Mówiąc inaczej
Autorka vloga zaczęła od opowiadania o poprawnej polszczyźnie, głównie tej mówionej. Ostatnio rozkręca się i opowiada o książkach. Odcinek "Książki, książki, książki - jak je polubić? Myśląc Inaczej, odc. 2" urzekł mnie po prostu ;-).

Emce kwadrat
Tu nie łatwo mi było wybrać, bo filmiki są na różne naukowe tematy. Umieszczane są tu czasem tematyczne reportaże z naukowcami. Widziałam już takie o śnie, alkoholu, jadalnych robakach, o tym jak działa mózg, a jak google i wiele innych.


Notka skromna, ale mam nadzieje, że choć jeden z tych kanałów jest dla was czymś dotąd nieznanym.

Komentarze

  1. Cóż, dla mnie wszystkie te kanały to nowość. Generalnie nie przesiaduję raczej na youtube, niezbyt mnie to kręci. Niemniej zajrzę tu chętnie.
    Współczuję pogubienia notatek. Ja mam tak przed sprawdzianami jak zrobię sobie streszczenie działu. Wetknę je gdzieś, a potem zastanawiam się, co się z nimi stało.
    Czekam na coś więcej z bestiariusza. Może coś o smokach...? XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wątpię bym trafiła na informację, o których ty nie masz jeszcze pojęcia.

      Usuń
  2. Dzień dobry, nie uwierzysz co się dzieje, lata mijają i te sprawy.
    A Pyrkon ssie, tak jak i Magni, wolę Ryucon.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, trochę czasu mnie tu nie było i widzę wielkie zmiany :) Wreszcie wakacje to może w końcu ponadrabiam zaległości w czytaniu również Twojego bloga i pisaniu swojego ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Co trzeba przeczytać ? 24 z 100

Łączna liczba wyświetleń