Walentynkowy post

Witam. Chciałam tylko dać znać, że żyje i bloga nie porzuciłam.
Jestem wam winna dwie zaległe notki (tej nie liczę), które prawie są.
Jedna o smokach druga o rozkminach przy pisaniu.
Tymczasem zbliża się moje ulubione święto - walentynki.
Zawsze, mimo bycia singlem, uwielbiałam tą datę... Wróć - nadal uwielbiam. Wszystko wokół robi się czerwono- różowe, Takie ciepłe i pełne uczucia. Miła odmiana raz na rok, bo jakby tak ten róż miał towarzyszyć cały rok to można by się porzygać tęczą.

Mogłabym tu opisać żywot św Walentyna, ale brak mi dostępu do konkretnych źródeł, a do Wikipedii każdy trafić umie.

W zamian planuje was zasłodzić licznymi książkowymi cytatami o uczuciach ;>. Torebki na rzygi przygotowane ?

Największą kopalnią cytatów jest "Mały Książę", którego nie wiem czy by nie pominąć. Z drugiej strony.

"Miłość nie polega na tym aby się sobie przyglądać, lecz by patrzeć razem w tym samym kierunku."

To mi przypomina, że przy okazji zeszłorocznej premiery filmu opartego o tą książkę, powstały nowe wydania tej książki. Niektóre przepiękne, ale co z tego kiedy ma się już kupione starsze z czarno-białymi obrazkami.

"Mężczyzna, który ocenia ostrze tylko ze względu na jego zewnętrzne piękno jest głupcem, jest głupcem. Jedynie stal, z której jest zrobiony decyduje o jego jakości."
 Pocałunek kier - Lynn Raven

Może nie wygada ale jest to swoisty tekst na podryw brutala, któremu daleko było do romantyka. Brawa dla tego pana ;-).


"Prawdziwa miłość pragnie dobra przedmiotu miłości."
 Imię Róży - Umberto Eco
Ta powieść polecam wszystkim, których nie przerażają łacińskie wtrącenia.


"Najlepszy sposób kochania ludzi to ich nie potrzebować. To właśnie jest najczystsza miłość"
 Tkaczka snów - Davakaruni Chitra Banerjee

Zdanie które znacząco skomplikowało życie pewnej osobie. Niby nic, ale lepiej uważać przy wprowadzaniu sentencji w życie. Co innego bowiem kogoś nie potrzebować, a co inne odrzucać pomoc.

"... wiedzieliśmy, że jesteśmy oboje zakłopotani implikacjami tej rozmowy o dzieciach. W naszych czasach nie odczuwa się strachu przed seksem, lecz przed miłością."
Mag - John Folwes

A strach tej jak nic odzwierciedla nasze pokolenie. I nie dziwota, bo ludzie bardziej zamknięci niechętnie się otwierają, a seks... cóż.. Wcale nie wymaga otwarcia się na drugą osobę. Daje się tylko ciało, co jest relatywnie prostsze.
Książka strasznie przekombinowanych opisów narratora, który zdaje się nie bardzo wiedzieć co ze sobą zrobić. Zasadniczo nie wiem, czy polecać czy przeciwnie.
 

A teraz mała zabawa. Cytaty zostały zebrane z losowych książek, które kiedyś czytałam. Przypadkiem tak się złożyło, że tylko jedną można zaliczyć (acz nie w 100%) do romansu. Pytanie konkursowe brzmi: która to ? ;-)

Wesołego święta zakochanych.







Komentarze

  1. Stawiam na "Pocałunek Kier" bo to był chyba jakiś romans z bestią (niestety nie czytałam).
    Walentynek szczerze nienawidzę z dwóch powodów. Po pierwsze te serduszka, cóż czerwień i inne takie mnie irytują. Po drugie nikt nie zwrócił nigdy na mnie uwagi i nie było nawet szansy by we dwójkę po ignorować ten dzień i porobić coś, co nie kojarzy się raczej z romantycznym klimatem (pograć w gry, obejrzeć jakieś mocne sci-fi).
    Z resztą już mnie znasz ;)
    Pozdrawiam i życzę bardziej udanego święta zakochanych
    Wredna Wilcza

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Co trzeba przeczytać ? 24 z 100

Łączna liczba wyświetleń