Dzień książki







 Z okazji Dnia Książki wiele księgarni organizowało różnorakie promocje i tak np. księgarnia PWN zapewniała darmową przesyłkę. Dodatkowo Matras i Selkar  bez żadnej okazji dodały od siebie darmowe zakładki. 

Po prawej zamieszczam zdjęcie tylko tej z Matrasa, o książkach z Selkar napiszę osobny post gdyż, iż, ponieważ tak. 







1. "21 lekcji na XXI wiek" - Yuwal Noah Harari, Wydawnictwo Literackie, tłum. Michał Romanek



O książce usłyszałam pierwszy raz na kanale Kasi Gandor na You Tube.
(https://www.youtube.com/watch?v=1iV2QKYVI6Y), a ostatnio po przeczytaniu "Nowy wspaniały świat"  interesuje się intensywnie nie tyle wizjami przyszłości co naszą teraźniejszością, tym co się właśnie dzieje, lub bardzo niedawno działo a co nadal ma wpływ na świat. Podobno właśnie o tych tematach jest ta książka.





2. "O północy w Czarnobylu" Adam Higginobotham, Wydawnictwo Sine Qua Non



O reportażu usłyszałam sama nie wiem gdzie, ale do kupienia przekonał mnie głównie filmik na kanale Historia bez cenzury (https://www.youtube.com/watch?v=MjGI6N56u20). Uzmysłowiłam sobie wówczas jak mało wiem na ten temat, a jak bardzo chciałabym wiedzieć.  Jeden z moich braci przekonywał mnie do obejrzeniu mini serialu na temat Czarnobyla, ale seriale nie są czymś co bym pochłaniała w większych ilościach.



3. "tokyo lifestyle book" - Alexandra Janiec, Wydawnictwo Znak Literanova


"To więcej niż reportaż i więcej niż przewodnik..." - głosi napis z przodu okładki. Na pierwszy rzut oka wydaje się trafny. Książka jest przepełniona pięknymi zdjęciami ludzi, miejsc, jedzenia. Jeśli teksty im towarzyszące okażą się równie trafione to zapowiada się coś co w choć małym stopniu stanowi substytut podróży to stolicy Japonii, która tak mnie interesuje.

Wahałam się pomiędzy kupnem tego tytułu a "Kwiaty w pudełku. Japonia oczami kobiet"  - Karoliny Bednarz, z wydawnictwa Czarne. Musiałam jednak z czegoś zrezygnować. 


4. "Lukier" Malwina Pająk, Wydawnictwo Znak Literanova


Dowód na to, że mam poważny problem z kupowaniem książek polegający na tym, że zdarza mi się dodawać do koszyka tytuły o których nigdy wcześniej nie słyszałam. Mam nadzieje, że nie będę tego żałować. Opis zasugerował mi coś co porusza ciężkie tematy, coś co skojarzyło mi się z "Szklane Gejsze" - Suzanne Quin oraz "My dzieci z dworca zoo.
Christiane F.",  ale w polskiej, a dokładniej warszawskiej rzeczywistości. Podejrzewam, że nie będzie to "przyjemna" lektura, ale o ile nie jest nastawiona na tanią sensację może okazać się wartościowa.


5. "Krym znikający półwysep" - Paweł Semler, Wydawnictwo Poznańskie

To co działo się na Krymie jest czymś czemu powinnam była przyjrzeć się nieco wcześniej. Temat zainteresował mnie od samego początku, a reakcja państw Europy na działania Rosji delikatnie mówiąc mnie zaskoczyła. Obecnie wojny prowadzi się inaczej niż to miało miejsce w przeszłości i  tym bardziej ciekawi mnie jak to się stało, że Krym nagle stał się częścią Rosji. Jak wyglądała historyczna przeszłość tego regionu i jak wygląda teraźniejszość? Mam nadzieje, że się dowiem.




Na tym koniec książek zakupionych przez księgarnie internetową Matras. Pozostałe trzy zamówiłam z księgarni PWN.

6. "Mitologia Słowiańska" - Jakub Bobrowski i Mateusz Wrona, ilustowała Magdalena Boffito, Wydawnictwo BOSZ. 

Nie jest to bestiariusz, ani publikacja naukowa. Według Esa Czyta (https://www.youtube.com/watch?v=Ux1nj_V58w4)" "Autorzy starają się odtworzyć słowiańskie opowieści, w oparciu o informacje którymi na dzień dzisiejszy dysponujemy."
Książeczka jest cieniutka, ciekawie ilustrowana, posiada słowniczek i kilka ciekawie zapowiadających się opowiadań w tym między innymi słowiańską wersję historii stworzenia świata. Podobno jest to dobry sposób na rozpoczęcie swojej przygody z rodzimą mitologią słowiańską. Mam nadzieje że zainteresuje ona resztę mojej rodziny, która poświęca na czytanie trochę mniej czasu niż ja.


 O trzech ostatnich pozycjach niewiele mogę powiedzieć dopóki ich nie przeczytam.
 Do zakupienia "Geografii myśli"  skłoniło mnie moje zainteresowanie kulturą azjatycką, a do pozostałych dwóch m in. pasja pisania.






Bursztyniara









Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co trzeba przeczytać ? 24 z 100

Łączna liczba wyświetleń